Derawan - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Simone - WaarBenJij.nu Derawan - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Simone - WaarBenJij.nu

Derawan

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

08 September 2014 | Indonesië, Balikpapan

Vandaag begon mijn cursus tot Naui advanced diver. De eerste duik moest ik met de vier chinezen mee. Dit duurde mij allemaal veel te lang. Het was voor mij ook de eerste keer dat ik met twee instructeurs het water in ging. Gelukkig splitste we halverwege en ging ik met een Chinees meisje met mijn instructeur verder. Alleen bleven zij overal minimaal 5 minuten naar kijken om er een perfecte foto van te maken. Ik vond de duik super saai. De instructeur sloot mijn gasfles en ik moest hem vragen om zijn tweede regulator. Dit ging allemaal prima, alleen zei ik het verkeerde teken.

Voor de tweede duik, ging ik alleen met mijn instructeur. Hij liet mij niet eerst aan de oppervlakte dobberen, maar wilde dat ik direct naar beneden zou gaan. Dus hij dook van de boot aan een kant en ik aan de andere kant en we gingen direct naar beneden.

We zwommen in een hele zware stroming. Langs een muur op naar een kanaal. Eenmaal in het kanaal aangekomen was ik al bij 50 bar lucht, hetgeen met wat we normaal aan de opstijging beginnen. Mijn instructeur sleepte mij aan mijn arm mee en ik moest me aan een touw in de zware stroming vasthouden, want er kwam een hele stroming met barracuda's over mij heen. Dit was wel heel gaaf. Daarna moesten we voorzichtig naar een minder sterke stroming, zodat we konden opstijgen. Ik had geen lucht meer, dus ik moest mijn instructeur delen en mij aan hem vasthouden.

Die avond heb ik weer zonder succes schildpadden gezocht. Het was wel heel gezellig, want we gingen met een hele groep toeristen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 27 Aug. 2014
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 6419

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 31 December 2014

Reisje twee door Azië

Landen bezocht: