Derawan - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Simone - WaarBenJij.nu Derawan - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Simone - WaarBenJij.nu

Derawan

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

07 September 2014 | Indonesië, Balikpapan

'S ochtends vroeg gingen we aan boord van een mooie boot met mijn instructeur, 2 andere instructeurs, 2 Duitsers, 2 Franse, 4 Chinezen en ik. Ik checkte mijn gear direct, zoals ik dat geleerd had in Bali. Voor vandaag had ik drie plezier duiken gepland staan, omdat je voor NAUI advanced open water minimaal 6 duiken gedaan moet hebben en ik had er maar 5.

De eerste duik had ik direct problemen met mijn mondstuk. Hij bleef niet hangen. Ik kwam er achter dat de tandstukken waren afgebeten, dus moest ik onder water wisselen naar mijn reserve regulator.

Verder was de duik heel gaaf. Ik heb haaien, schildpadden en een grote rog op afstand gezien.

Lubang ikan was de tweede duik. Na wat koekjes en een rust van een half uur hebben we de tweede duik gedaan. We zijn langs een muur van koraal gedoken. Onder mij gingen heel veel haaien, misschien wel iedere keer dezelfde, geen idee.

Na de lunch zijn we naar het kwallenmeer gegaan. Ik vond het super spannend. In het meer zaten drie soorten kwallen. Degene die mij voornamelijk aanraakten waren degene die niet bijten, op de bodem waren wel prikkende en de doorzichtige lag er een beetje aan of ze tentakels hadden.

Daarna hadden we nog een duik, maar ik was zo slim om mijn duikbril te vergeten bij het meer, dus moest ik weer helemaal terug. De duik was niet heel boeiend en ik had het ook wel gehad na 3 duiken.

Die avond ben ik met dezelfde mensen als gister gaan eten en hebben we schildpadden gezocht die eieren aan het leggen waren, helaas heb ik ze gemist. Wel waren er veel lokale aan het barbecuen op het strand. Ze wilde allemaal met ons op de foto en we werden helemaal volgestopt met vis, mais en kroepoek.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 27 Aug. 2014
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 6439

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 31 December 2014

Reisje twee door Azië

Landen bezocht: