Balikpapan naar Samarinda - Reisverslag uit Samarinda, Indonesië van Simone - WaarBenJij.nu Balikpapan naar Samarinda - Reisverslag uit Samarinda, Indonesië van Simone - WaarBenJij.nu

Balikpapan naar Samarinda

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

04 September 2014 | Indonesië, Samarinda

Vandaag vroeg opgestaan, ik kreeg ontbijt in het hotel. Daarna heb ik de angkot (publiek busje) gepakt naar het opgegeven adres. De jongen van het tourcentrum was heel aardig en vertelde me over het hele land, maar alle prijzen van de tours die hij mij kon aanbieden lagen ver buiten mijn budget. Op aanraden van hem ben ik naar Samarinda gegaan, zo'n twee uur vanaf Balikpapan om een boottour te doen. Eenmaal aangekomen bleken er geen bussen meer naar de bedoelde plaats te gaan, dus moest ik in Samarinda blijven slapen.

Ik was het helemaal zat, dat in dit land niks te regelen valt. En wilde direct de bus terugnemen naar Balikpapan, maar bij de gedachten aan het hotel daar, besloot ik eerst maar een nachtje goed te slapen in een hotel in Samarinda. Een man in mijn hotel was heel behulpzaam en maakte een belletje voor de boottour die ik wilde doen, hij snapte niet dat ik mijn geld daar aan uit wilde geven, want hij en de kapitein zeiden beide dat er tegenwoordig bijna geen dieren meer te zien zijn. Dus besloot ik niet te gaan. De volgende ochtend had ik besloten dat ik naar Pampang wilde gaan om het volk met lange oorlellen te bezoeken. Helaas, bleek dat er geen goedkope minibusjes meer waren en ik gewoon het volledige bedrag moest betalen. (De lonely planet zei 7000 rp (0,40 eurocent en de chauffeur vroeg mij 100000, wat zo'n 7 euro bedraagt. Dus heb ik deze tour ook aan mijn neus voorbij laten gaan. Niet zo zeer omdat het duur is, maar omdat ik het idee had dat ik gewoon weer ouderwets werd opgelicht en daar ben ik zo klaar mee. Ik ben weer in de bus terug gegaan naar Balikpapan om te zien of ik hier nog ga duiken of gewoon direct naar Maleisië vlieg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 27 Aug. 2014
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 6427

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 31 December 2014

Reisje twee door Azië

Landen bezocht: