Dolfijntjes op Lovina - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Simone - WaarBenJij.nu Dolfijntjes op Lovina - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Simone - WaarBenJij.nu

Dolfijntjes op Lovina

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

19 Augustus 2014 | Indonesië, Lovina

Bij de prijs van het duiken hadden we een gratis tourtje naar de dolfijnen geregeld. Dus moesten we om 6 uur op de boot zitten om dolfijnen te spotten. Met pa had ik dit ook geprobeerd, maar toen hebben we geen enkele gezien. Dit ging dit keer beter!

Dag 1 van mijn open water cursus. Ik vond het spannend, omdat ik ooit een keer met Peter en pa heb gedoken in Mexico en dat kreeg ik niet bepaald onder de knie. Ik vond het mega moeilijk destijds om mijn bril vol water te laten lopen en het er weer uit te krijgen. En voor deze reden heb ik vorig jaar mijn open water overgeslagen. Dit jaar hebben een aantal Nederlandse jongens mij ervan overtuigd dat het niet zo moeilijk was.

De eerste dag begon met video's kijken met heel veel theorie. Ik kreeg direct drie hoofdstukken te zien, dus was super gaar. Ik had er voor gekozen om een Engels studieboek te nemen, zodat Matt mij kon helpen als ik iets niet begreep, sinds mijn instructeur gebroken Engels sprak. Uiteindelijk ben ik 's avonds teruggegaan voor een kopie van de Nederlandse versie, want het was wel een beetje ingewikkeld studeren zo.

De duik vond direct plaats in de zee, omdat ik ooit al eens gedoken had. Ik vond het super spannend. Gelukkig was het alleen ik en de instructeur Seno. Hij was heel rustig en oefende goed voordat we naar beneden gingen. De eerste keer water in mijn masker was weer een drama en ik wilde direct naar boven. Daarna ging het iets beter, maar nog niet super relax. We zijn naar de bodem gezwommen en Seno wist overal wel een vis of inktvis vandaan te toveren. Super leuk om te zien, want in eerste instantie leek het op een kale zandvlakte met wat stenen.

Na de duik moest ik enorm plassen, maar plassen in een wetsuit hoort niet, heeft Jurre mij ooit verteld. Dus ik heb het netjes bewaard, met als gevolg een blaasontsteking!

Eenmaal terug in de duikschool moest in de video nog afkijken, wat betekende nog 2 hoofdstukken kijken. Gelukkig kwam Matt mij verlossen en konden we gaan eten.

Morgen gaat Matt ook mee en gaan we naar een shipwreck :)!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 27 Aug. 2014
Verslag gelezen: 73
Totaal aantal bezoekers 6477

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 31 December 2014

Reisje twee door Azië

Landen bezocht: