Derawan - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Simone - WaarBenJij.nu Derawan - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Simone - WaarBenJij.nu

Derawan

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

09 September 2014 | Indonesië, Balikpapan

Vandaag had ik mijn wrak duik. Ik ging met mijn instructeur en een man uit de UK, maar doordat hij niet naar beneden kon komen, had mijn instructeur zijn handen vol aan hem.
Tijdens het zwemmen, hielt de instructeur die man aan de hand en met zijn andere hand was die mij aan het plagen. Hij sloot mijn fles opnieuw, dus moest hem weer vragen om zijn reserve regulator, vervolgens trok die mijn fles los en moest ik hem weer vastmaken en vervolgens trok die mijn gewrichtsriem los en moest ik deze weer vast zien te maken en onder het wrak vandaan te halen. Ik vloog natuurlijk direct omhoog zonder deze 5 kilo, maar gelukkig wist ik dit te herstellen.

Verder was ik die hele dag vrij, dit kwam goed uit, kon ik eindelijk gaan leren. Ik had een mooie strandstoel op het strand bemachtigd en wilde gaan lezen, maar helaas, ik viel in slaap. Ik werd zo rood als een Kreeft wakker. Vanaf vandaag kwam ik erachter dat ik in het resort van mijn duikschool, gratis mocht lunchen en dineren, super chill. Die avond had ik mijn eerste nachtduik. Het was best wel spannend in eerste instantie, maar later vond ik het vrij saai. Het kompas werkte niet door de sterke stroming die in het water stond.

Na de duik heb ik weer gezellig gezeten met mijn nieuwe vrienden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 27 Aug. 2014
Verslag gelezen: 66
Totaal aantal bezoekers 6475

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 31 December 2014

Reisje twee door Azië

Landen bezocht: