Helder water grot - Mulu - Reisverslag uit Miri, Maleisië van Simone - WaarBenJij.nu Helder water grot - Mulu - Reisverslag uit Miri, Maleisië van Simone - WaarBenJij.nu

Helder water grot - Mulu

Blijf op de hoogte en volg Simone

23 September 2014 | Maleisië, Miri

Toen ik wakker werd zei het meisje dat naast mij sliep (Sophie) dat er twee katten in mijn bed lagen. Ik had helemaal niks gemerkt, omdat ze heel erg innig op mijn voeteneinde lagen.

Vervolgens ben ik een ijskoude douche gaan nemen en gaan ontbijten. Een heerlijk ontbijt in deze homestay, met pannenkoeken, hagelslag en fruit.

We hadden voor vandaag een tour geboekt naar de clearwater Grotten. Eenmaal aangekomen bij de receptie van het park gingen we samen met twee Amerikanen uit Louisiana, een meisje en haar ouders uit Engeland, een Duits stel en mijn Duitse en Oostenrijkse vrienden per boot naar de markt. Dit moest een traditionele markt zijn met een mogelijkheid tot pijlschieten via een bamboobuis. Helaas was dit een markt met alleen maar toeristen en armbandjes. Ik had t vrij vlot gezien en na een half uur gingen we eindelijk weg met alle bootjes vol toeristen tegelijkertijd.

Vervolgens gingen we allemaal naar de grotten.

Eenmaal uit de grot gekomen, was iedereen moe van het trapklimmen. En hebben we met alle jongeren een verkoelende duik in het water genomen.

De middag hadden wij vrij en toen hebben we een waterval bezocht. We moeten hier een eindje voor lopen, zonder gids, maar helaas kwam er bijna geen water van de waterval af.

Na de trekking kwamen we onze kamergenootjes tegen en zijn we nog naar de vleermuizen uittocht gegaan. Helaas begon het keihard te regen en hadden we nog weinig hoop dat de vleermuizen nog zouden uitvliegen. Maar het gebeurde, hele hordes tegelijkertijd vlogen uit!

Die avond is iedereen lekker vroeg gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 27 Aug. 2014
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 6426

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 31 December 2014

Reisje twee door Azië

Landen bezocht: