Lovina - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Simone - WaarBenJij.nu Lovina - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Simone - WaarBenJij.nu

Lovina

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

20 Augustus 2014 | Indonesië, Lovina

Dag 2

Aai aai, de dag begon met een enorme drang om 100000x naar de wc te gaan. Ik stond op het punt om de duik voor die dag te annuleren. Uiteindelijk besloot ik een stuk te lopen naar de apotheek voor antibiotica. Eenmaal aangekomen bij de apotheek had ik de druk aardig onder controle en heb ik uiteindelijk ook geen antibiotica genomen, omdat ik geen van hun merken kende.

Vervolgens zijn we in de bus gestapt. Matt was al bij de duikschool. In onze bus zaten een vader en zoon uit Nederland die in ons duikgroepje hoorde. We gingen uiteindelijk per tweetal met een eigen instructeur naar het wrak. Spannend, de eerste duik waarbij ook een bekende toekijkt hoe je het doet. We moesten vanaf de kant het water in lopen, dit ging vrij moeizaam met een fles op mijn rug en de golven. Gelukkig had ik Seno aan mijn zijde. Eenmaal onder water was geweldig. Wat een vissen! Kleintjes, grote, alleen soorten en maten. Seno wist overal weer wat vandaan te toveren. Ik vond het super spannend om door het wrak te zwemmen en soms door nauwe gaten te moeten. Het ging bijzonder goed eigenlijk, ik heb nu onder controle hoe ik moet zaken en dalen en constant moet blijven. Alleen op het einde word ik te licht en vind ik het moeilijk om niet naar boven te drijven. Hier onder water ging het al beter met het masker klaren, gelukkig.

Na de pauze hebben we een tweede duik gedaan en daarna heb ik alvast een so'tje gedaan voor het examen. Seno vond het na de bespreking van het so onnodig dat ik zou leren, ik wist wel voldoende zei die.

Dus Matt en ik gingen even een drankje doen, daarna wilde ik uurtje leren, maar ben in slaapgevallen. Matt maakte me uiteindelijk wakker om een lekker visje te eten aan het strand. Daarna heb ik nog een paar bladzijdes gelezen en ben ik gaan slapen.

Morgen weer een duik naar Pulau Menjangan eiland. Dit schijnt ook geweldig te zijn!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 27 Aug. 2014
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 6428

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 31 December 2014

Reisje twee door Azië

Landen bezocht: