Lovina - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Simone - WaarBenJij.nu Lovina - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Simone - WaarBenJij.nu

Lovina

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

21 Augustus 2014 | Indonesië, Lovina

Dag 3 van het duiken.

Vandaag heb ik mijn laatste twee duiken voor het examen.

Onze pick up stond netjes op tijd op ons te wachten. Alleen waren wij nog niet uitgegeten. Dus hij bleef netjes wachten. Eenmaal bij het busje aangekomen, bleek dat er nog meer toeristen inzaten, gelukkig spraken ze allemaal geen Engels en werd mijn verontschuldiging al snel geaccepteerd.

Seno wilde dat ik voorin het busje zou gaan zitten, omdat ik antibiotica nodig had voor mijn blaasontsteking en hij als mijn tolk zou vulgeren. Helaas sprongen de niet sprekende toeristen direct in de bus en kon ik daar niet zitten, dus over hen heen geklommen zodra we bij de apotheek aankwamen, tsjah eigen schuld.

Vervolgens gingen we op twee boten. De snorkelaars op eentje en wij met nog twee andere duikers. Dit keer begon Seno met het oefenen met een kompas te zwemmen. Matt moest even alleen rondjes zwemmen, omdat dit deel van mijn cursus was. Vervolgens zijn we langs een prachtige wand vol koraal gezwommen, het leek wel een aquarium. Zoveel visjes, garnaaltjes en soorten koraal.

De tweede duik gingen we langs de bodem op, zodat ik kon oefenen met hoogtes. Seno raapte allemaal schelpen en dingen op van de grond en uiteindelijk zagen we een paar roggen. De stroming was nu wat sterker, dus ik had het op het einde ook echt wel gehad. We gingen tussen het koraal door voor een open stuk in het midden, super speciaal.

Tijdens de terugreis heb ik netjes nog even mijn studieboek geopend. Vervolgens heb ik even gedoucht en nog 2 uurtjes gelezen en uiteindelijk naar de duikschool gegaan om het examen te maken. Voor iemand die bijna niet geleerd had, heb ik het best aardig gedaan vind ik zelf. Ik had 15 fout, en bij de meeste dingen had ik het juiste antwoord overwogen.

Dus uiteindelijk was ik trots bezitter van mijn padi en zijn Matt en ik nog even wat gaan eten. :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 27 Aug. 2014
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 6457

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 31 December 2014

Reisje twee door Azië

Landen bezocht: