Bangkok - Ayutthaya - Chiang Mai (dag 4) - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Simone - WaarBenJij.nu Bangkok - Ayutthaya - Chiang Mai (dag 4) - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Simone - WaarBenJij.nu

Bangkok - Ayutthaya - Chiang Mai (dag 4)

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

04 Juli 2014 | Thailand, Ayutthaya

Vandaag is een zware dag. Gister hebben we met de groep lekker van de buckets drank genoten in de lava bar. Jessica en ik deelde ze gelukkig, maar ook dat was eentje te veel.

We ontmoette gezellige Hollanders en hebben tot in de kleine uurtjes gefeest. Vervolgens hebben we een paar uurtjes geslapen, omdat er een mooie tour gepland stond voor vandaag.

De wekker ging al vroeg. Om 8 uur moesten we klaar zijn voor vertrek. Vandaag gaan we tempels bekijken in Ayutthaya. Ieder jaar is het weer een verrassing welke, dit gaan worden. Vorig jaar had ik mijn persoonlijk favoriet, waarbij een beeld in de boom is vastgegroeid. Helaas, bezochten we die nu niet.

De eerste tempel, het was een boeddhistische tempel, die nog erg goed bezocht wordt. Mensen offeren vanalles; stokjes uit een bekertje, wierook, bloemenkransen, olie, kaarsen, bladgoud, kleden, voedsel.. Na het luisterdeel van ongeveer 40 minuten, kregen we eindelijk de mogelijkheid om binnen te kijken. Hier was een ceremonie gaande, alle mensen zaten op hun knieën met een dienblad met opgevouwen gele kleden, buigend naar buddha. Dit deden ze terwijl ze de priester herhaalde en ondertussen hun wens maakte, terwijl ze het dienblad voor hun hoofd hielden. Vervolgens werden alle doeken omhoog gegooid door een hulp van de tempel en met de uiteinde aan een lang touw geknoopt. De doeken werden over buddha's schouder gehesen en vervolgens over alle mensen hoofden uitgehangen. Nu waren we een met buddha. Er werd nog meer gebeden en vervolgens werden de doeken aangespannen om zo een hele nacht om buddha heen te hangen.

Na deze tempel bezochten we een fijn restaurant op het water. Een kleine tempel, waar ook een slapende buddha lag en de drie pagodes van Ayutthaya. Die erg indrukwekkend zijn.

Vervolgens zijn we bij een random hotel gaan zwemmen en douchen, voor de lange treinreis naar Chiang Mai. In de trein hebben we gezellig wat biertjes gedaan in de bar en vervolgens lekker gaan slapen.